duminică, 18 decembrie 2011

cutitul, asa cum il vad


Asa este, l-am gatat si pe asta. Lama scandinava, marime medie, otel carbon bine ascutita si taioasa si rezistenta numa buna sa mesteresti.
Am ales pentru cutitul asta lemn de mesteacan argintiu, dar dinala invechit de vreme, sa aiba dungi si pete , sa dea bine la ochi.

Amu cate ceva despre cum vad io cutitu.
Si incep cu inceputu. Cutitul ca arma nu l-am promovat niciodata si n-am sa o fac. Desi nu pot spune ca imi este straina tehnica de lupta cu cutitul si tocmai de aia, ... cu atat mai mult - am idee cum arata un cutit de lupta fata de unul de mesterit.
Dar realitatea este ca mintea omului este arma si nu cutitele.
Imi zicea cineva ca : " pai tu ai sabii acolo !! Si umblii cu ele in rucsac si cu cutitul la brau." Nu e sabie e maceta si o folosesc ca sa inaintez si sa curat. Tu care spui ca esti orasan, zic ca ar trebui sa fi un pic mai deschis la minte si sa realizezi ca taranul cu coasa nu-i asasin platit si nici femeia cu secera, ninja ! Daca nu stii cum se folosesc uneltele agricole, nu cauta sa inveti din filme !
Asa ca si cutitul meu nu este altceva decat o unealta care sa taie ce vreau eu sa taie. Deci totul e in mintea omului, nu in maini.
Ca idee, am invatat sa vad in cam toate lucrurile resurse. Iar in acesti ani de practica am invatat sa fac (ca pot face) arma (si sa o folosesc) dintr-o moneda, cheie, ac, veriga, pix, batic, curea, telefon mobil, masa, scaune, materiale de constructii, apa, condimente, batista, cana,conserva,bluza si multe alte accesorii care poate nici nu iti treceau prin cap, nu doar dintr-o teava, sabie, baston, cutit si altele eviente.
Deci ramai cu ideea ca orice se poate transforma in arma pentru omul care e in stare sa o foloseasca.
In stare nu ma refer doar la faptul ca stie cum, dar si la faptul ca nu are suficienta minte incat sa nu o faca !
Personal raman la ideea ca focul nu se poate stinge cu alt foc. Atata vreme cat alimentezi ura cu ura vei naste monstrii mai mari decat cei initiali.
Vreau sa fie cat mai clar pentru oricine nu stie sau nu a pus mana pe cutit sau daca a pus si a gandit rau in mintea lui. Nu este arma decat daca mintea ta il face sa fie.Amu sa nu zici ca si pistolu ii tot asa, ca nu-i. Ala e in mod evident si exclusiv arma si nu poti face nimic altceva cu el decat sa impusti (ranesti sau omori).
N-as vrea sa trec in sfera filosofica, dar mai am numa un pic de adaugat.Nici o arma nu-i mai periculoasa decat cuvantul. Un cuvant poate inseamna o jignire, un ordin de executie, ... sau poate insemna o gratiere, un salut si uneori viata pur si simplu.
Mintea ta este arma sau medicamentul pentru cei din jurul tau.
Concluzie:
"Cel ce scoate sabia de sabie va pieri" (nu gandii rau, nu vorbi rau si atunci sigur nu vei avea nevoie nici de arme) PUNCT
Revin la cutitul scandinav.
Imaginea cutitului ideal poate sa difere de la o persoana la alta in functie de activitatea pe care e profilat cel ce ti-l descrie.
Spre exemplu pescarul iti arata un tip de cutit, scafandrul atul, vanatorul atul, bucatarul , militarul, cioplitorul, etc.Omul duce cu el cutitul pe care il utilizeaza cel mai frecvent. Amu io ca cel mai des cioplesc, voi lua unul care merge la de toate, dar merge foarte bine la cioplit.
Sa nu facem confuzie insa. Asta nu-i cutit doar pentru cioplit.
Ci este un cutit (cum se zice) outdoor, cutit fain de luat la padure si de taiat de toate.Usor si tare, taios si comod permite foarte multe prize. Are teaca lui din piele care-l tine in siguranta.Si pentru ca am profitat de el sa detaliez un pic mentalitatea unora referitor la cutite, totusi n-as vrea sa te distrag si sa nu-l mai observi.
Daca e asa si n-ai apucat sa-l vezi, intoarce-te si te uita iar la poze si daca ti-l place si-l vrei trimite mail.
Sanatate buna.

Un comentariu:

dodo spunea...

Multumesc de lamuriri, mestere !