duminică, 30 decembrie 2012

de tras

 Asta e varianta "boiereasca" sau unii ar zice "profesionala". Ea este si dintre cele mai robuste ce le fac,dar am si captusit-o cu piele atat pentru confortul tau cat si pentru ca ea sa aiba o viata mai lunga.
Aici raspund si la intrebarea ta - care sunt partile cele mai solicitate, unde se uzeaza prima oara ?
Uzura cea mai mare apare in zona cosului si pe capatul liber, dar si langa nod (pe capatu liber).
Apai pe interioru "inelului" am pus piele pentru confort (zic io exagerat :)) ) , dar adevaru e ca-i placut si fin pe deget.
 Practic e exact ca asta (nu-i asta, ci e ca asta) doar ca are piele in "locurile strategice".
 Ea oricum te tine si fara sa fie protejata de piele, dar na , asa tine si mai mult.
A ma intreba cam cat tine, ma face sa-mi amintesc de prima oara cand am citit specificatiile unei corzi dinamice. Era ceva de genul pana in 6 luni de utilizare intensa, 1 an de folosire obisnuita/constanta, vreo 2-3 ocazionala, 5 ani era maximu cat recomandau ei, dar mai scria ca si daca nu este folosita niciodata, o coarda nu va mai fi buna peste 10 ani. E drept ca specificatiile variau un pic de la un producator la altu, dar nu tare.
Pentru ca uzura corzii depinde de mai multi facori decat simpla ei trecere prin dispozitive  si anume - numarul de caderi (astfel incat cele bune nu depasesc 10-12 caderi factor 2) . Apoi depinde si de mediul in care este utilizata, ca o stanca rugoasa, burtita, inclinata, o muchie taioasa, o cadere pe o astfel de suprafata poate "uza" (compromite) coarda in 3 ture sau chiar in prima.
Asa ca nu pot zice cat te va tine pe tine o astfel de prastie. O stiu numa pe mea. Dupa cateva luni de tras numa cu pietre zgrunturoase o inceput sa se scamoseze. I-am pus niste leucoplast dinala alb (alb, .. pana dupa prima tura de tras:)) ) si mere fain. Deci solutii se gasesc si am nadejde ca mai trag cu ea poate tot anu viitor.
Dar daca tu tragi cu pietre mai bune (mai rotunjite, mai fine) si mai rar (ca io trag cam 2-3, uneori 4 zile pe saptamana cate o ora, doua)  te poate tine de la 2 la 10 ani, daca tragi cateva zile pe an doar, te va tine toata viata :)) . Si na, aia cu piele si mai mult.
Pentru tine care n-ai vreme, nu stii, nu vrei sau nu esti interesat sa-ti faci, am facut io. Dar si pentru tine care ai vreme si vrei si crezi ca iti iasa, am zis ca-ti prinde bine sa vezi cam cum e bine sa arate.
Modele is mai multe si formele sunt diverse. Acu m-am oprit in dreptu lu astea, mai incolo vedem ce-o fi.
Prastia ii gata, pietre is aici. Spor la tras.

5 comentarii:

Anonim spunea...

...în geamuri poate. Vrem și video :)

Micul Mester spunea...

Nici un geam, ... nici un video :)) .

Ronin spunea...

LA MULTI ANI !!

dodo spunea...

folositi cu incredere tehnica celor " o mie de pietre " e o metoda foarte buna si da rezultate !

Concretramirez spunea...

Varianta cu piele ar trebui sa se numeasca Cadillacul prastiilor. :) Cred ca nimeni niciodata nu ar fi anticipat si aristocratia din interiorul inelului. :)
Apropo, japonezii au un principu: KAIZEN (perfectionare continua). Se pare ca din fericire nu e numai apanajul lor. Felicitari din plin!