miercuri, 6 mai 2015

unul usor de salcam

 No ma, ca asa am incheiat sezonul de numa ...
Dar na, am zis ca nu-i bun sa ma opresc brusc, ca poate e ca la alergare.
 E un arc plat, usurel si placut la folosire. Are 350 de grame cu tot cu coarda si masurat dintr-un punct de fixare al corzii in celalalt, are lungimea de 167 cm.
 Pe spatele arcului , la mijloc i-am lasat un inel in plus ca sa-ti umple un pic mai bine mana. Apoi forma manerului in "S" am vazut-o la un baiat ce si-a luat un arc si mi-a placut. Am gasit ca-i practica in ideea in care iti lasa un pic de fereastra pentru sageata si totusi se pastreaza si simetria. desigur ca avantajul in cazul asta e doar pentru dreptaci.
 Are vreo 36-38 lbs la 26 inch din cate imi aduc aminte cand l-am masurat . Dar astea le pun asa orientativ, ca nu incerc sa aduc arcurile astea traditionale la nivelul arcurilor de competitie si de aia nu ma intereseaza in mod deosebit nici sa le "calibrez" pe minim 28 inch. In functie de lemnul care imi iasa in cale fac arcul pe care il pot scoate. Asta de la triburi habar n-are ce putere are arcu lui si care "trebuie" sa fie indinderea standard. Ei isi fac arcuri si apoi isi procura mancarea cu ele, ... poate uneori se si omoara intre ei, dar parca mai rar in zilele noastre, ca or mai ramas doar cativa de toti.
Latimea scade  de la vreo 4,3 cm la 0,9 cm langa locul de fixare pentru coarda.
 Asa ii cand se odihneste.
 Si cam asa e vazut mai din fata cand este incordat.
Coarda i-am facut-o din dacron, dupa puterea lui. Un pic de lana neagra i-am pus ca sa atenueze vibratiile si sunetul de zdranganit dupa ce elibereaza sageata.
L-am probat o leaca pe deal si mere. As putea mentiona ca fiind asa mai zvenlt, o leaca mai scurt si usor de folosit, poti prinde cu el animale mici, medii si pasaret. Insa realitatea este ca nu are absolut nicio legatura cu vanatul si ca nu ma incanta cu nimic gandul asta. Oricand  am ocazia, subliniez ca a omora de placere nu este onorabil si ca singura vanatoare reala si permisa (cum de cine ??? pai a cui este viata ? a statului ? a bogatasilor ? nu e a Creatorului ? de El si de bunul simt pe care l-a lasat in noi)  este cea in care o faci pentru a manca si de preferabil daca nu ai altceva. In rest, ramane ideea ca oricum vanatoarea cu arcul in Romania este ilegala. Iar daca vreodata nu va mai fi, a omora ca sa te distrezi va ramane mereu o mare prostie si este o pervertire fata de ceea ce este natural si e o lipsa de control la nivel mental. Putem trage cu arcul de placere in tinte artificiale si treaba sa fie foarte faina si curata. Distractia ta nu va aduce nicio stricaciune si mintea nu ti se va intuneca, ... cel putin nu si din cauza asta.
In rest tre sa gat si lingurile ce le-am inceput si stau nefinisare.

Niciun comentariu: