miercuri, 8 martie 2017

miroase a prima(-)vara

Am inceput sa facem trecerea de la sezonul rece la cel caldut, gustand bucuria inmuguririi fiecarei tufe si arbust, pana la cei mai inalti si impunatori arbori.
Ne amintim incept incet si de culesul plantelor pentru ceaiuri si salate, de colectarea sevei si fel de fel de mestereli.
Am revenit in Cheile Carasului, a2a casa pentru mine ... sau prima, unde am dorit sa surprindem si sa-ti dezvaluim cate putin din ceea ce este si mai ales ceea ce urmeaza.
Aici vom desfasura ture cu specific variat, unele cu corzi (escalada, rapel, tiroliana,etc), altele cu explorare de pesteri, drumetie si tot felul de jocuri si activitati cu caracter educativ.
Cum da un pic soarele si incalzeste pamantul, incep sa iasa si insectele.
Apele sunt in crestere. Incepe sa se topeasca zapada din munti.
Cand si cand poteca necesita curatare, pentru ca maracinii napadesc si ingreuneaza accesul drumetului.
Dupa atatea nuante posomorate cu care ne-am obisnuit de cateva luni, orice floricica este o incantare pentru ochi.
"Intinde mainile" mi se zice, ... si ma conformez :).
Imi aduc aminte ca asta-i printre primele pesteri in care am dormit. Apoi imi amintesc de iarna aia apriga, in care cand am intrat in pestera, eram asa incalzit ca m-am dezbracat la tricou si cel putin o jumate de ora imi era cald si bine (afara erau -18, inauntru erau vreo 11 grade).
Verdele crud e si el la mare cautare.
O alta pestera de care imi aduc aminte din copilarie e asta cu intrarea impresionanta. Explorarea ei dupa cateva sute de metrii devine greoaie si necesita mult taras si ceva sapat. Nu mai spun cum se termina, pentru ca recomandarea mea este sa nu te aventurezi daca nu esti speolog si nu ai echipa cu tine.
Io stiam de ghiocei ca ar fi vestitorii primaverii ... nu micii si gratarele :)) , dar daca stau sa ma gandesc, ar fi alea semne concludente.
Pregatim programul pentru fiecare tura si cum e gata il si postez. 
Te asteptam sa gusti natura atat in formele cele mai simple si curate, cat si prin turele mai aventuroase.
Pana atunci, sanatate si sa ne vedem cu bine.

Niciun comentariu: