miercuri, 1 ianuarie 2020

Un GÂND, o CUGETARE, una personala


Am sesizat că e din ce în ce mai dificil ca omul să focalizeze.
Privirile sunt tot mai superficiale, ochii fug tot mai ușor și e suficient ca ceva lucitor si atrăgător în felul în care am fost dresați, să ne distragă.

Un exemplu simplu de superficialitate este că s-a ajuns până acolo încât nu mai există nici măcar atâta satisfacție încăt să scrii cu mânuța ta urarea celor presupus dragi. Personal nu am nimic împotriva acestor mesaje, doar că știti și voi că e mai comod să trimit o poză la toată lista decât să-mi pierd timpul prețios cu ... cu ce ??? Cu ei ? păi nu sunt ei cei dragi ? Hmmm , mai gândește-te ... înainte să-mi explici că de fapt altfel stau lucrurile, că de fapt eu n-am înteles.

Cu greu mai aflii în zilele noastre un om cu care să poți împărtăși gânduri adânci, cu care să poți pune acele întrebări grele, fără să batjocorească, să evite, să te eticheteze ori să le ia în glumă.

Tot mai labili la minte și mai cu inima sucită. Ne frustrăm repede, ne justificăm imediat și în prostia fără margini căutăm confortul continu, apoi ne mințim că golul din suflet poate să dispară dacă îl ascundem de ceilalți.

Dar nu e obligatoriu să fie așa până la capăt. Și chiar dacă e așa la ei, nu trebuie să copiezi ce-i stricat.

Trag aceste semnale de alarmă deoarece este datoria oricui nu doarme (somnul morții cugetului) să o facă !

Astăzi îi mulțumesc doar lui Dumnezeu pentru clipele de cunoștința, pentru petecul de pace în care noi ca popor mai trăim și mai ales pentru oamenii minunați care mă înconjoară.

A fost o bucurie și un mare caștig în ce privește experiența, să stau, să umblu și să lucrez în preajma atâtor oameni (participanți la ture, elevi, colaboratori, dascali, parteneri).

Îmi cer iertare de la fiecare din voi cărora știți că v-am tratat necorespunzător, am fost prea aspru când nu era cazul, am spus sau am făcut ce nu trebuia. Dacă vă amintiți careva ceva, vă rog să nu ezitați a mă contacta și îmi voi cere scuze personal și voi încerca pe viitor să țin seama.

Pentru prunci mesajul se gată aici, dar pentru cei mai copțí la minte, vreau să vă reamintesc ca mai sunteți vizibili doar pentru puțină vreme și nu-i totuna cum vă mișcați în timpul care a mai rămas. Cine nu crede, îi trimit o listă doar cu cei tineri care au plecat dintre noi doar în ultimii 5 ani.

Ai mancat, sa-ți fie de bine. Pune hrană bună și în materie de informație, că nu ce băgăm în stomac ne modelează comportamentul.

Sănătate bună vă doresc și să avem fiecare un gând curat pentru celalalt.

Niciun comentariu: