sâmbătă, 6 noiembrie 2010

o zi ca oricare

Am iesit la padure pe Ghica.
Uite, asa era inainte.
Asa arata acum.
Lipsesc culorile ?
Pai uite, asta-i nuanta de dupa foc.
Aici a ars dealul 2 zile jumate. Totul a inceput sus, in poiana. Probabil ca oamenii or fi dat foc la ierburi, ...
Vantul a suflat si a manat flacarile. Frunzele si crengutele uscate au ars de numa.
Ce vad in imagine ?
Pai nu mare lucru. Este ceea ce a mai ramas dintr-un copac.
A pai o ars nu zic, dar nu-i atat de grav. Padurile de foioase nu-s atat de afectate.
Daca se intampla acelasi lucru intr-o padure de conifere, era bai.
Vad din mers, nu stau in loc. ca-i treaba de facut.
Gasesc lemn bun si iau.
La pauza de ceai focul s-a aprins ca la concurs. Nu cred ca a durat un minut pana am avut foc de gatit ( de gatit am zis, nu flacara firava). Pai iti dai seama cum s-a uscat lemnul in caldura aia de la frunzele ce ardeau.
In continuare am zis sa-ti arat si cate ceva din atelier, sa nu crezi cumva ca direct de la padure , de la copac e numai un pas pana la lingura.
Am pus cateva din "sculele" la care lucrez. Inafara de ceva scaunele , lucrez si la vreo doua polonice si o paleta dinaia, o cana , si cine stie mai ce.
A pai care cum or fi gata, om vedea.
Ca momentan is abia la mijloc cu ele.
De fapt acasa continui munca inceputa la padure.
Dar cateodata mai fac si invers.
Cand stiu ca ies la padure, imi iau in rucsac cate una si o termin sau cel putin lucrez la ea.
Uneori e mai placut sa faci treaba in sunetul frunzelor ce fosnesc miscate de vant.

7 comentarii:

Gabi spunea...

Din lemnul ala de mesteacan (este in poza) "ai scos" paleta sau polonicul? Merg facute oricare din el ?

Anonim spunea...

faina treaba, putem boteza polonicu saptamana care vine

Micul Mester spunea...

Da, din trunchiul ala de mesteacan am taiat si despicat si pregatit. Merge, numa sa stii ce parte din el sa alegi si ce parte nu. Un polonic si o paleta le-am facut din butuc gros, ia un polonic din butucelul ala cu creanga ce apare in poze .
Iar referitor la zice anonimul, bine bine zice,... hai ca-i de lucru la ceaunul ala.

Daniel spunea...

E buna treaba. Vor fi faine, ce dimensiuni au ?

P.S. Fa ceva in privinta curateniei la locul de munca :)

Micul Mester spunea...

Polonice intre 34-36 cm lungime si paleta vreo 35 lungime, ...
Locul de lucru da, bine zici, ca am vreo 10-12 saci intregi cu talaj adunati,arza-i focul,... dar nu asa aiurea
Ci la o gateala ceva.

Daniel spunea...

Acum..., daca talajul e sortat pe esente il poti folosi si la afumatoare...

Micul Mester spunea...

Bine zici