duminică, 8 ianuarie 2012

nu-s doua la fel


Din vai adanci si zone cu desis, locuri nu usor de ajuns, a venit lingura asta din salcie capreasca.
Putini stiu insa cum arata si unde creste salcia asta. Asa ca in ultima vreme am scris un pic mai des de ea, ca am si folosit-o mai des.
Ea urca mult. Am gasit-o pe dealuri si munti, pana la 1400 m altitudine.
Despre salcie (salix) ti-am zis ca-s peste 300 de specii (ei zic vreo 350) ce se ascund sub aceasta denumire, o mare familie.
Unele nu seamana deloc cu altele.
Uite cum am cunoscut salcia capreasca .
Is ceva ani de cand am vazut copacul, dar nu stiam ce ii. Ii povesteam si lu Cristi ca-i un arbore cu frunze ce seamana cu alea de mar, cu lemnul mai taricel (comparatia o faceam cu plopul, teiul, salcia plangatoare - salix babylonica) si de o culoare faina, da nu stiu cum ii zice.
Apoi am zis sa intrebam batranii.
Evident ca intrebam pe oricare din ciobanii cu care ma intalneam.
Intr-o zi am prins sfatul. Erau cred vreo 3 tolaniti pe iarba si se facea ca stateau in imediata apropiere a unui astfel de copac.
Si-l inteb pe unu , domle, da ce pom ii asta ?
Da el - " care, ala ? Ii salca "
Salca ?!!!, intreb io, pai salca ii moale si are altfel frunzele, ... cunosteam cateva specii, dar pe asta nu.
Cristi se informeaza si a2a zi imi zice ca-i vorba de salix caprea. No, las ca-i bun, deci ziceau bine ciobanii.
Mai tarziu am cunoscut si alte speci asemanatoare cu salcia capreasca.


Revin un pic la lingura asta.
Are culoare faina si e bine finisata. Nu-i prea adanca dar nici prea deschisa. Are forma usor undulata si are si husa ei din piele sa o poti lua oriunde.
Cum fiecare lingura are o poveste a ei si este deosebita de oricare alta, asa si asta este unica si nu vei mai vedea alta asa nici inainte si nici dupa ea .

Niciun comentariu: