duminică, 27 ianuarie 2013

leuku - cutit de 4 anotimpuri

Nu stiu de ce se nimere sa fac leuku numa iarna.
Oricum, la intrebarea - "dar nu-i prea mare asta?"  , raspunsul meu a fost - categoric NU ! :))
Cu tot cu maner are 33 cm din care 21 lama.
E un cutit mare, nu o maceta mica. Iarna e foarte bun unu dinasta. Maneru mare permite priza buna chiar si cu manusa pe mana. In plus pe langa ca taie la fel de bine ca unu de marime medie, este suficient de solid sa poti face toata treaba la tabara.
Si un mare avantaj pe care il gasesc la ele este ca nici nu-s prea grele.
Lama se lateste treptat de la baza pana la curbura aia de langa varf si asta ii ofera o cadere buna.
 Daca te uiti pic , ai sa vezi ca nordicii poarta la centura doua cutite , un leuku si un puukko.
Unii prefera sa le aibe in aceeasi teaca, alti nu. Eu prefer sa nu.

 Maneru l-am facut din lemn de nuc si corn de cerb. Am lemn de nuc pregatit de vreo doi ani (in sertaru ala din dreapta ), de diferite nuante. Am preferat nucu simplu, ca sa nu atrag atentia prea mult asupra manerului . Vreau sa ramana in sfera cutitelor de folosit, nu de privit. Amu dupa cum stii nucu, o data ce incepi sa-l folosesti ai sa vezi ca se va inchide la culoare.
Teaca e din piele de bovina de culoare maro.
 Pe asta cu maneru deschis ti-l dau daca crezi ca-ti traba. Teoretic l-am facut cu gandu sa ies cu el, sa mi-l tin. Dar cum am si altele si cum ma tot gandesc sa incerc tot felu de modele ... asa ca il dau.
 Ala cu maneru inchis e a lu Vlad.
In mare sunt la fel, ca lungime si utilitate. Au si aceleasi materiale, difera un pic forma manerului atata tot.
Cam asta zic io ca-i limita la cutitele ce le poti purta la centura in drumetie (avand in vedre ca ai si rucsacu in spate si ca umblii distante). Ai acces rapid la el si la nevoie iti poti curata calea de crengile ce te-ar agata.
Evident nu va inlocui o maceta, dar in mod sigur e bun ca face un pic si din munca de maceta si din aia de topor . Zic si un pic din munca de topor, ca poti taia si despica lemne daca nu-s prea groase fara sa-l fortezi in vreun fel.
Io am iesit cu ele la padure si zic ca-s tare bune. Desi obisnuiesc sa ies cu parangu al mic, totusi asta e cu siguranta superior cand vine vorba de taiat mancarea, cioplit lemnu.
Mi s-a facut dor de o tura de cateva zile la padure.

Niciun comentariu: