vineri, 29 octombrie 2010

nu tot ce zbora se mananca, dar cam in toate poti gasi resurse

Aceeasi filosofie pentru unul inseamna vorba goala in vreme ce pentru altu este o informatie utila, iar pentru unii chiar "hrana".
Nu-ti fa griji, daca nu intelegi ce spun, nu tu esti de vina, ci eu sunt. Fie ca vorbesc prea incurcat, fie ca eu chiar nu stiu ce vorbesc (asta pentru tine care nu intelegi, dar ca sa fi impacat cu gandul asta).
Asa, revin. Stiu ca lucrurile practice si imaginile clare iti plac. Nu vrei texte cu povesti si explicatii intortocheate. Insa informatiile in lume nu le vei gasi dupa bunul tau plac.
Obisnuieste-te sa discerni, citeste printre randuri.
Nu-ti face griji, ceilalti nu sunt mai destepti ca tine - asta pentru tine ce suferi de complex de inferioritate.
Atentie ! Insa nu sunt nici mai putin destepti - iar asta-i pentru tine care crezi ca le stii pe toate. Nu categorisi si nu-ti forma pareri prea repede asupra oamenilor si lucrurilor. Risti sa gresesti tare.
Te ghidezi dupa putinele informatii pe care le detii, nu ajunge. Nu uita ca omul poate sa arate doar ce vrea. Nu inseamna ca tot ce vezi asta e, si nimic mai mult.
Invata ca si in natura si in viata de zi cu zi, in jurul tau, sunt mai multe lucruri decat observi, vezi, crezi si percepi.
Daca pana aici ai obosit citind, cauta alta postare, ca pe asta poze nu mai pun.
Desi poate sa para ca ne invartim in cerc, totusi trebuie sa stim ca mintea este cea mai importanta unealta, cel mai important accesoriu, prieten, aliat, etc. Antrenezi mintea si modul de gandire si vei vi deschis la multe.
Nu degeaba toate scolile incep cu teoria.
In tara noastra draga, bastinasul e un om ciudat. Cand e sa primeasc informatia utila, mai intai te intreaba : hei, dar cine esti si cine te-a trimis. Apoi nu mai asculta nimic.
Desi pe multe alte meleaguri omul abia asteapta informatia si chiar ar plati pentru ea.
Am zis cu ani in urma ca daca un copil de clase primare are ceva de zis sau de aratat, imi voi face timp sa ascult si sa invat de la el.
Am vazut oameni care sa citeasca nu stiau, insa mi-au aratat lucruri utile. Am invatat sa sap in pamant si sa scot tuberculul din locul unde nu te asteptai sa fie.
Am vazut respectul in cea mai simpla forma, dar cea mai curata, la omul care poate nu a pus niciodata piciorul intr-un tren, de vapor sau avion nici nu mai vorbim.
Am vazut insa si opusul.
Am vazut persoane in varsta, care si-au permis sa atraga atentia, dar intr-un mod poate prea politicos as spune, unor tineri (trecuti parca de prima tinerete) care pareau instariti si educati ce scoteau pe gura niste mizerii greu de povestit (fara nici o retinere in public). A pai si-or auzit batranii .
Daca si tie ti se pare normal, asta este pentru ca te-ai manjit si tu cu noroiul din jur.
A respecta nu inseamna doar a da buna ziua, ci si fi un pic atent la atitudinea pe care o avem raportat la tot ce-i in jurul nostru.
Cine nu resprecta oamenii din jurul sau, cu atat mai putin va respecata natura.
Vrei informatie utila ?
Pai daca pui in practica bunul simt, va fi cel mai util lucru cu putinta. El te va indemna la tot ce-i bun. Fie ca esti la servici, la scoala, acasa sau in excursie. Ceo fi ala bunul simt ? In orice caz e altceva si cu mult mai mult decat a utiliza formulele de politete.
Nu fi mandru cand vine vorba sa inveti.
Nu mai aplica principiul romanesc (unul din alea multe si urate) - el ? de la fraieru asta, pai ma si fac de ras, ce-o sa zica lumea? Si in final ce poate el sa am invete, pai alea deja le stiu !
Apoi mai una, daca sti ceva, nu te sfii sa impartasesti si celorlalti, mai ales celor interesati.
Tu te-ai nascut cu acea informatie ? Ai descoperit-o singur ? Nu cumva si tie ti-a aratat cineva (un om, direct sau indirect - pe viu, intr-o carte, pe net, tv, etc) ? Si daca e asa, atunci de ce cauti sa ti secret ?
Crezi ca esti singurul ce detine acea informatie? Gresit. Cine e interesat va afla oricum si numai tu vei fi cel ce pierde.
In rest, fiecare om isi are prioritatile. Nu exista sa nu ai timp. Toti au cam acelasi timp. Pentru fiecare om o zi e la fel de lunga. Timpul ti-l aloci pentru ce crezi tu ca e important.
Daca ai aloca mai mult timp sa studiezi decat sa nu, nu te-ai mai mira de unde unii stiu mai multe decat altii.
Apoi e important sa realizam ca dincolo de cat cunoastem, acel infim, mai sunt multe altele.
Daca tu consideri ca deja sti, ai pus capacul pe borcan. Salut .
Am invatat de la parinti, de la profesori, de la sensei, de la instructori, preoti, de la prieteni, straini, batrani, tineri, copii, de la copaci si pietre, etc. Dar nici acum nu prea stiu cum sta treaba. Tot ma invaluie o ceata densa cateodata. Dar am descoperit ca se poate si mai rau.
Nota - numai pe cel ce umbla cu ochii inchisi nu-l incurca acea ceata ce vine deseori si ne rataceste drumurile.
Modul in care ne raportam la un lucru, este de multe ori mai important decat lucrul in sine.
Abstrac, abstrac, ... abstract e tot ce nu intelegem.
Nota 2 - omul respinge ceea ce nu intelege. Desi mai util ar fi sa aprofundeze.
Multe sunt de spus, dar ce putere au vorbele ? Ele sunt ca vantul care sufla, uneori abia te tii pe picioare cand sufla, in vreme ce alteori adie de nici nu-l simti.
In rest, sa fi sanatos (pe asta o inteleg toti).

9 comentarii:

dodo spunea...

Foarte frumos spus domnule !! Mulţămăsc ...

Gabi spunea...

Am priceput ce voiai sa spui, cu toate acestea eu sint "mai prozaic" si vreau "sa vad" ... mai departe, mai bine persoana intelegind contextul.
De unde ai plecat pentru a ne spunea toate astea?

Micul Mester spunea...

Am spus ce-am spus, nu neaparat pentru ca am plecat de undeva sau pentru ca vin de undeva. Am spus pentru ca aveam de spus si atat.Nu caut sa despic. Cum ziceam, in tara noastra omul e mai interesat de unde vi si din partea cui, decat de lucrurile pe care le spui.Nasol !
In rest, eu merg la padure si daca omu intelege si daca nu.
De obicei ce zic sunt simple observatii pe care le adun din viata de zi cu zi si nu-s inventii sau lucruri fantastice.
N-am spus niciodata ca am dreptate in ceva si nici ca as stii bine vreun lucru.
Omul citeste si daca discerne ca are ceva bun de luat, bine, daca nu , nu
In rest, eu nu-s prea ager si nu disting bine intrebarea ta (De unde ai plecat pentru a ne spunea toate astea?), asa ca daca esti amabil sa detaliezi un pic, poate voi intelege si voi putea raspunde.
Ca momentan, daca ii sa raspund -Pai am plecat de acasa la munte sa dau o tura de alergare si numa ce-am venit.

Anonim spunea...

Si inca ce tura domnu Mimo :)AS putea spune monumentala :) Gandesc ca nu este atat de important de unde vii sau unde te duci, cat mai ales felul in care parcurgi drumul.

Gabi spunea...

Buna Vasile
M-am gindit de la inceput sa iti trimit doar pe email, dar am spus ca intrebarea mea (deschisa) ar putea fi un prilej pentru o dezvoltare a introducerii.

Am mai postat pe blogul tau si facind o medie, se poate vedea ca nu sint rau intentionat.
Ca sa iti intorc politetea, imi asum si eu eventualele neintelegeri provocate de ceea ce scriu (fara nuante peiorative).
Am mai avut la un moment dat o interventie aici pe blog soldata tot cu un croseu :), dar ne-am inteles apoi :) (ca tu esti mai direct …, ca …etc., sper sa nu incurc persoanele :) ) . Si tu ca si mine esti tinar, dar ar fi bine sa intrebi atita timp cit lucrurile nu sint clare.

Despre cunoasterea OM-ului (sinonim cu “persoana”) am vorbit in contextual acesta (si nu numai - nu mai tin minte acum, din pacate, toate valentele puse de mine in cuvintul acela): ” Te ghidezi dupa putinele informatii pe care le detii, nu ajunge. Nu uita ca omul poate sa arate doar ce vrea. Nu inseamna ca tot ce vezi asta e, si nimic mai mult”.

Privitor la “ … nu disting bine intrebarea ta (De unde ai plecat pentru a ne spunea toate astea?), asa ca daca esti amabil sa detaliezi un pic, poate voi intelege si voi putea raspunde.” - este in legatura cu ceea ce am citat mai sus din scrierea ta si totodata se leaga de un anumit nivel al intelegerii (ex; un film de Chaplin poate “in sine” sa sugereze foarte multe, dar pentru o analiza care iti poate inlesni noi idei , eventual sa iti ofere o cheie mai fina de descifrare, cunoasterea “energiilor” care au stat la baza impulsului de a “produce” poate fi importanta – si in general este deoarece lucrurile sint rezultatul multor amanunte).

Contextul (generic vborbind) in care sint spuse unele lucruri poate fi important deoarece se intelege mai bine ce reprezentari a avut autorul (pe linga placerea de a duce si noi acele ideile mai departe).
Pe mine ma interesa ce parere ai TU despre anumite lucruri (adica “trairile” care te-au facut sa scrii textul), altfel citesc texte filosofice sau psihologice tehniciste, care intrinsec transmit informatii mai multe si mai structurate decit un blog. Repet, am incercat sa “ridic o minge la fileu”, nimic mai mult.

Cred ca stii si tu cum este … mai clar de atita nu ma ajuta tastatura sa fiu :) .

Zile frumoase iti doresc si te rog sa consideri amical raspunsul meu :)




@ Anonim (spune un nume ca e greu sa comunicam asa) Si eu sint (in general) “absorbit” de drum :) .

Gabi spunea...

Privitor la “ … nu disting bine intrebarea ta (De unde ai plecat pentru a ne spunea toate astea?), asa ca daca esti amabil sa detaliezi un pic, poate voi intelege si voi putea raspunde.” - este in legatura cu ceea ce am citat mai sus din scrierea ta si totodata se leaga de un anumit nivel al intelegerii (ex; un film de Chaplin poate “in sine” sa sugereze foarte multe, dar pentru o analiza care iti poate inlesni noi idei , eventual sa iti ofere o cheie mai fina de descifrare, cunoasterea “energiilor” care au stat la baza impulsului de a “produce” poate fi importanta – si in general este deoarece lucrurile sint rezultatul multor amanunte).
Contextul (generic vborbind) in care sint spuse unele lucruri poate fi important deoarece se intelege mai bine ce reprezentari a avut autorul (pe linga placerea de a duce si noi acele ideile mai departe).
Pe mine ma interesa ce parere ai TU despre anumite lucruri (adica “trairile” care te-au facut sa scrii textul), altfel citesc texte filosofice sau psihologice tehniciste, care intrinsec transmit informatii mai multe si mai structurate decit un blog. Repet, am incercat sa “ridic o minge la fileu”, nimic mai mult.
Cred ca stii si tu cum este … mai clar de atita nu ma ajuta tastatura sa fiu :) .

Zile frumoase iti doresc si te rog sa consideri amical raspunsul meu :)

@ Anonim (spune un nume ca e greu sa comunicam asa) Si eu sint (in general) “absorbit” de drum :) .

Micul Mester spunea...

A pai sti cum ii, io nu-s vreun om mare si nici atat de multe nu cunosc, incat sa imi permit sa fiu prea personal pe blog. Dar nici nu vreau asta.
Observ ca fiecare priveste lucrurile dintr-un singur unghi - al sau (si nu-i absurd, deoarece fiecare priveste lumea doar prin proprii ochi, dar na, macar ne putem inchipui ce vede altu, ori intelege).
Incerc sa elimin cat de mult pot termenul "eu", macar acolo unde acesta chiar ar denatura, ar distrage atentia de la subiect.
Nu-i un blog despre mine si nici nu vreau sa fie niciodata.In general depre oameni scriu alti oameni,iar omul care scrie despre sine fie cunoaste extrem de putine fie este extrem de mandru.
Cat despre parea mea,pe aia o expun doar in particular.
Ai adresa mea, esti binevenit cu orice subiect.

Micul Mester spunea...

In rest, nu-mi dau seama exact cum pare cand omul citeste, insa eu nu cred si nu alimentez discutii ce pot genera conflict.
Adica efectiv nu cred in cearta (desi mama imi zice ca o practic, ... dar is narod si no percep). Insa sunt cu totul de acord cu contradictiile. Ele intotdeauna scot la iveala ce-i mai bun, ... dar si ce-i mai rau. Pe scurt, clarifica lucrurile.
Si nu am zis niciodata ca am dreptate si nici nu pot da dreptate altora, ... pentru ca nu-i dreptatea la mine s-o impart.
E simplu, zic ce zic, daca e ceva de luat bine, daca nu ,nu.
Asa fac si cand citesc ce scriu altii ori vad ce faca altii. Iau daca am ce, daca nu, nu. De regula cam de peste tot ai cate ceva de luat. Dar nu peste tot merita sa intrii. Sunt si locuri in care te manjesti extrem de tare si pentru acea bucatica infima cu care te alegi, ai de facut curat o saptamana - cel putin in minte.(metafore)
A pai in rest, sa fie omu linistit ca public orice comentariu, numa pe ala cu injuraturi nu, na ca imi pasa de ma injura careva, dar nu da bine sa citeasca omul cu bun simt (inca n-au fost injuraturi, ... cineva zicea ca nici nu au de ce sa fie, dar eu ma intreb de ce ar fi oriunde in lume, ca nu le vad rostul, dar pentu cine le vede, le poate arunca oriunde, asa ca nu ma vor suprinde cu nimic).
Poti sa scri ce vrei in comentariu, dar daca vrei amanunte, mai ales personale, scri o scrisoare.
Auzi, Luci, uite Gabi zice sa nu mai intrii anonim.

Gabi spunea...

Am zis ca o vei lua “mai usor” si o vei contrazice astfel pe mama :-) (asta a fost o gluma) .
Am crezut ca vei raspunde “in general” si vei intra in amanunte atit cit vei considera de cuviinta (cum ai facut-o in cea de a doua si a treia interventie).
In general vorbind, blogul tau poate nu se vrea atit despre tine (desi prin “interactiunea” cu obiectele si oamenii pe care o descrii, poate fi vazut si asa), dar expunerea unor pareri cum au fost cele de fata dezvaluie destule (in opinia mea) din filosofia ta de viata (Nota – desi frazele suna foarte serios nu trebuie citite chiar asa :-) - asta e felul in care m-am putut eu exprima mai “condensat”).
Dupa cum spuneai cititul printre rinduri ne ajuta, fara a trage concluzii grabite si categorice totusi; totodata privim lumea prin proprii ochi … am scos acel “doar” de acolo, asa cum ai facut si tu :-) (ca sintem oameni “normali”, care vor sa progreseze si nu ne-am creeat “balon de sticla” in jurul nostru pentru a avea cele mai bune raspunsuri la orice intrebare).
Eu sint mai umanist de felul meu, de aici si raspunsul :-)

In continuare, te rog sa consideri amicale interventiile mele pe blogul tau

Altele, intr-o scrisoare ceva :-)