joi, 25 august 2011

liunguri si iar linguri (2 sau cat o fi)

Din lemn de mesteacan argintiu e asta. E inca una dintre cele simetrice, una din ultimele pe perioada asta cred.

Ca am in plan sa incep cu "strambaturile"acusi.

Lingura e usoara si mai subtirica ca ultimele doua.

Asa ca sa iti dai seam mai bine de dimensiuni, iti mai zic si ca are in jur de 20 cm lngime.


Mi-am adus amine de discutia cu Ovidiu care suna cam asa:
Ovidiu: - Dar ai observat ca lingurile tale cam seamana ?
io: - Pai lingurile cam seamana, ca daca una avea forma de nicovala, alta de frigider, ar fi fost si mai distincte, dar si mult mai inutilizabile !
Ovidiu: - Ei lasa, ca sti tu ce vreau sa zic.
io: - Ma, in mare e normal sa semene, pentru ca fiecare cioplitor isi are formele proprii, e ceva de genul unei semnaturi ...

No, dar treaba-i ca privite de la distanta seamana, ceea ce e normal ca sunt linguri din lemn(!), iar forma a suferit multe incercari pana sa ajunga la cea din prezent, totusi ele sunt diferite intre ele prin nuante, modele, dimensiuni, etc. (vorbesc la modul general, nu despre o lingura anume pe care am cioplit-o)
Gresind inveti sa corectezi. Acu, dupa ce vezi direct forma la gata poate e mai simplu sa incerci si tu sa cioplesti o lingura asemanatoare, ca ai poate sute de modele.
Dar imi aduc aminte cu ani in urma, ca a trebuit sa descopar singur cam cum arata o lingura din lemn pentru mancat . Si sunt multe detalii care in mod sigur omul nu le remarca. Dar nu intru in ele.
E treaba faina ca omul sa-si faca lingura din lemn, dar el uita o treaba, ca pana ii iasa una reusita, ciopleste cateva zeci ! (plus invesitia in scule, dar e adevarat ca cioplitul e o activitate faina, asa ca daca o incepi, bine faci)
In rest, e ca si cum as vrea sa-mi fac palarie. Intai tre sa invat cum se face.
Si cum omul e bine sa aiba o plomba reusita, e normal sa aiba si o lingura buna din lemn! :))

Niciun comentariu: