miercuri, 23 februarie 2011

cutitul scandinav

Cutitul ti-l alegi cum ziceam, in functie de ceea ce vrei sa faci cu el.
Dar si in functie de ceea ce-ti doresti.
E drept ca gusturile se mai si educa. Gusturile se educa si pe masura ce inveti sa lucrii cu cutitul.
Ma tot intreaba unu si altu de cutite tactice, ca ar dori sa-si cumpere un cutit bun si nu stiu ce sa aleaga.
Pai bun , ... dar bun pentru ce ? Ca daca ai in plan sa-l scoti ca sa sperii pe cineva ori sa te uiti la el si sa dai in pietre, ... mai bine nu-ti lua cutit.
Ia-ti o carte !
(nu stiu cum iti suna, dar sa sti ca nu-i fictiune ce-ti povestesc)
Pana aici invatatura.
De aici urmeaza cutitul.
Asta-i unul pe placul meu. Asta nu inseamna in mod obligatoriu ca-i nu stiu cat de bun, ... nu asta zic. E bun pentru mine.
Unuia poate sa-i placa ce altuia nu.
La o lama otel carbon suedeza (Karesuando), dinaia de 10 cm lungime i-am facut un maner din buba de mesteacan "culeasa" de la padure.
E din stocul de la sfarsitul verii trecute. Bun lemn.
In mijloc, pentru un plus de culoare i-am adaugat si o felie de meranti.
Teaca de culoare maro este din piele de ren, iar modelul, poate se distinge si din imagini, reprezinta stejarul (prin ghinda si frunza de stejar) simbolizand padurile de stejar din meleagurile pe unde traiesc si alerg.
Lama e ceva mai lata decat cele cu care lucrez de obicei.
Alte detalii. Vezi si spatele tecii.
Pe langa adezivul folosit, l-am mai si batut in capat, Nu ca avea nevoie, dar ca tu sa fi complet
multumit, ... si mi se pare uneori ca da bine.
No, ti l-am pus langa celalalt ca sa vezi mai bine.
Lama are vreo 2,5 mm grosime.
Sta bine in mana, ofera siguranta si un bun control la lucru.
E clar ca se cere dus la padure.
Usor si eficient, continui sa recomand cutitele scandinave in toate excursiile la padure si la munte.
Taisul lor imbina excelent eficienta la taiere si rezitenta la solicitari.
La cutitele de genul asta, in comparatie cu cele din productia de serie mai ai si satisfactia ca e unicat, inanfara de faptul ca-i lucrat mai atent si mai ingrijit.
Daca nu ai inca, iti recomand sa-ti iei unul. Daca ai, iti doresc sa-l folosesti sanatos.
In rest, spor la treaba si ture faine iti doresc.

2 comentarii:

scout spunea...

salut!
foarte fain cutitu!
nu ne spui si ce lama ai folosit?

Micul Mester spunea...

Te salut.
Lama este de la Karesuando, ... am scris si-n postare.
Are forma buna, adica na, mie mi-a placut.