marți, 1 februarie 2011

mai mic

Pentru cine vrea un cutit mai mic, e numa bun.
Fie ca ai deja unul mare si iti lipseste unul la munca mai de finete, fie ca doresti unul de dimensiuni reduse pe care sa-l porti mai usor la tine, asta ar fi o optiune potrivita.
La o lama din otel carbon dinaia suedeza (Jonsson , unul din baietii de la Mora) cu o lungime de 8 cm am ales sa-i fac maner de gorun.
Lemnul e uscat bocna si pregatit din timp.
Pe langa ca-i tare mai are si fibra aia faina, specifica gorunului.
Manerul e simetric si permite majoritatea prizelor.
Se termina cu corn de cerb , iar tija este batuta peste o "saiba" de alama.
Lama este un pic mai lata decat cele mai multe pe care le fac.
Teaca este cat se poate de simpla si e dintr-o piele maro inchis, incheiata cu dubla cusatura.

Lama mai scurta nu inseamna neaparat si maner mai scurt. Il ti bine in mana si ai control bun asupra intregii lame. Avantajul unei lame mai scurte si robuste este ca poti lucra atat munca de taiere, cioplire in forta cat si cele de finete. Ai un bun control asupra varfului lamei.

Imi aduc aminte ca de cate ori doream sa-mi iau cate-un cutit, pateam aceeasi treaba. Nu gaseam destule imagini . Mai ales cu el in dunga, cam niciodata nu reuseam sa gasesc. Asa ca am zis sa ti-l arat din cat mai multe pozitii.
Apoi mai o treaba.
Cutitele astea nu-s perfect simetrice si nici excelent finisate. Raman urme de cioplit, de finisare , nu polizor, strung, etc.
Ti l-am pus langa unul cu lama de 9,5 cm, ca sa vezi .
Vad ca ninge atat de slab, sunt sigur ca-i doar o patura subtire de nori si ca la peste 1200 m e senin curat.
Probabil ca din creste se vede frumos in departare.

3 comentarii:

opreanclaudiu spunea...

Frumos cutit,la mai multe.
Claudiu.

mircea spunea...

Acest articol al tau a picat la tanc pentru ca si eu vreau sa fac un miner pentru o lama de 80,ce sai faci asa ne inveti si pe noi.M-am obisnuit cu cioplitul ,dar nu ma dumiresc cum faci gaura pentru maner asa dreptunghiulara sa nu miste .Ar mai fi si alte intrebari dar vorba aia meseria se fura nu se invata.Sa auzim de bine si spor la ture.Multumesc.

Anonim spunea...

gaura aia dreptunghiulara o faci rotunda si completezi cu adeziv rasinosi ,numa bine