miercuri, 10 februarie 2010

lemn pentru cutit si linguri

Ne intalnim in oras, fiecare era cu ale lui.
Dar ca sa decidem sa dam o tura la padure, nu i-a mult. Mario accepta imediat, Ovidiu la fel. Ii bun.
Cam la vremea pranzului, urcam la padure.
Si aici, ca peste tot, pana intrii intalnesti oameni, fie ca-s vanatori ori braconieri, sau oameni ce-si au salasele pe deal, dam buna ziua si mergem mai departe.
Zapada-i mica si sub ea e gheata. Sus, pe deal crengile sunt impodobite, e mai frig ca-n oras. De cum intram printre copaci, incepem sa cautam. Ar fi nevoie de lemn pentru un maner de cutit si pentru cateva linguri.
Gasim artar, numa bun de vreo doua linguri, carpen, si "buba" de mesteacan.
E, pai daca ne-am facut treaba, i-a sa ne si relaxam.
Gasim locul potrivit pentru ceai.
Munca se imparte, unul curata locul, altul taie lemne, altul pregateste cei mai marunt, ca focul sa poata fi aprins.
Cu coaja de mesteacan, intai una fina si apoi bucati mai mari, focul se aprinde de la prima scanteie.
Ceaiul merge bine cu niste biscuiti si gem.
Sculele din lemn, nu lipsesc.



4 comentarii:

Gabi spunea...

Ceainicul e din aluminiu sau inoxidabil?
Daca e din otel inoxidabil de unde l-ai luat?
Multumesc!

Micul Mester spunea...

E din aluminiu.

Unknown spunea...

Salut!

Tot citind diverse pe blogul tau am intalnit si diferite referiri la “buba” de mesteacan si nu mi-am dat seama la ce anume te referi. Banuiesc ca e o zona de refacere a fibrelor lemnoase in urma unei actiuni traumatice asupra arborelui, dar asta este doar o afirmatie hazardata bazata pe denumirea de “buba” si (in masura in care imi dau eu seama – e posibil sa ma insel!) pe aspectul fibrelor de pe suprafata uneia dintre canile realizate de tine. Din pacate nici cu ajutorul motoarelor de cautare nu am reusit sa gasesc o descriere a acesteia, rezultatele returnate de acestea avand legatura cu o serie de utilizari medicale mai mult sau mai putin legate de acest arbore.

Poti te rog frumos sa imi spui ce anume este, unde se gaseste la nivelul copacului, cauza care o produce si diferenta dintre proprietatile aceasteia si a unei sectiuni dintr-o bucata normal de mesteacan?

Iti multumesc.

Numai bine,
Razvan.

Micul Mester spunea...

Ai dreptate, este exact ce presupuneai ca este.
Ii spunem "buba" ca-i mai scurt, e un termen foarte simplificat.
Buba, adica acolo o avut arborele buba, ... in urma ... ce spuneai si tu.
Si cana este acelasi material.